pondělí 4. srpna 2008

Strašlivá podívaná

V pátek přijela k nám do Kadaně už po několikáté zahrát folková kapela Strašlivá podívaná z Plzně. Tahle kapela patří mezi moje velké lásky hned z několika důvodů.

Narazil jsem na ně náhodou kdysi v Plzni na festivalu Na ulici (ony totiž náhody hrály v mém životě vždycky velkou úlohu). Já, jako téměř zavilý metalista, jsem se k této kapele dostal asi jinou cestou, než je to u jejích fanoušků obvyklé. Je to hlavně pro jejich historizující a epické pojetí folku a mně hodně blízké texty charizmatického kapelníka Petra Merxbauera (no, asi by se slušelo říci, že i další členové, hlavně členky, kapely jsou charizmatické osobnosti).

Dále jsem na ně (vždycky) náhodou narazil při občasných návštěvách Hasištejna, a nejvíc jsem si je zamiloval, když jsem zjistil, že rádi jezdí zahrát i na Horní Hrad.



Jeden večer dokonce, když se zbytek kapely rozejel zpět směr Plzeň, zůstal Petr Merxbauer přes noc s námi u ohně na nádvoří a zpíval všecky ty možné i nemožné odrhovačky. Byl to milý večer. A stejně tak jsou milé všecky jejich písničky.

No a protože část textů kapely je inspirována Plzeňským krajem a jeho pověstmi, jsou mi jejich písničky o to bližší, neboť Plzeň a její okolí mi z dob mých studií rovněž strašlivě přirostla k srdci. A nemusím už třeba ani moc dodávat, že Plzeňské pověsti vtipně parafrázoval i další z mých oblíbenců Zdeněk Šmíd. Zkrátka, všechno se nakonec stejně spojí...

Žádné komentáře: